Konserthuset Stockholm
Kungliga Filharmonikerna
Sök på konserthuset.se

Ny webbplats

Välkommen till nya konserthuset.se.

Ny grafisk identitet

Kungliga Filharmonikerna och Konserthuset Stockholm går in i det nya året med ett moderniserat yttre, en ny grafisk identitet. Vi har tagit fram ett visuellt uttryck som bättre kommunicerar vad vi är idag: en internationell topporkester av absolut världsklass och en organisation som med stolthet vill erbjuda ett allt större utbud på ett välkomnande och inkluderande sätt.

Håll utkik efter vår signatur; en symbol som rör sig, som förändras, som vrider sina perspektiv – precis som varje konsertupplevelse är unik och musiken varje gång ny.

Den nya identiteten är framtagen i samarbete med designbyrån Kurppa Hosk.

Presentation av Konserthuset Stockholms grafiska identitet på Kurppa Hosks webbplats, öppnas i nytt fönster

Nya konserthuset.se

Välkommen till en ny webbplats där hela vårt stora utbud står i fokus. Förutom ny grafisk form, förbättrad navigering och bättre funktionalitet på olika plattformar (dator, mobil, surfplatta), erbjuder webbplatsen en utökad presentation av Kungliga Filharmonikerna, både vad gäller historia och aktualiteter. Denna del av webbplatsen kommer att växa med tiden.

Webbplatsen är dessutom tvåspråkig, tillgänglig både på svenska och engelska.

Under våren 2017 integrerades vår PLAY-tjänst i den nya webbplatsen (efter att tidigare legat på en separat domän). Den har därmed blivit lättare att nå och överblicka som en del av Konserthusets utbud.

Funktionen för historisk sökning under utveckling

Den nya webbplatsen blir tvåspråkig på svenska och engelska, och kommer under året att kompletteras med den historiska sökningen och utvecklade kalenderfunktioner.

Konserthuset.se är framtagen tillsammans med Funka Nu AB, Sveriges ledande aktör inom området tillgänglighet; detta för att säkerställa en god användarupplevelse för alla.

Hör gärna av dig med frågor och synpunkter på  info@konserthuset.se

Läs mer om Konserthuset Stockholms tillgänglighetsarbete på Funkas webbplats, öppnas i nytt fönster