Sök på konserthuset.se

Information med anledning av coronapandemin

Här hittar du vanliga frågor och svar samt uppdaterad information om Konserthusets verksamhet.

Just nu har vi ingen publik verksamhet, men vi livesänder våra konserter

Från och med den 24 november 2020 gäller en gräns på max åtta personer vid allmänna sammankomster och offentliga tillställningar. Den publika verksamheten i Konserthuset Stockholm är därför inställd tillsvidare. Den återupptas när vi får spela för fler igen.

Musiken tystnar dock inte – vi fortsätter att spela och livesända våra konserter. Du hittar dessa och mycket annat på vår egen streamingtjänst Konserthuset Play. Håll utkik här på webbplatsen för uppdateringar. Du hittar datum för våra kommande livesändningar i vår konsertkalender.

Vi ses på Konserthuset Play! 

Vanliga frågor och svar 

Denna sida uppdateras löpande med vanliga frågor och svar. Observera att såväl frågor som svar kan förändras över tid.

Får jag pengarna tillbaka om en konsert blir inställd?

Ja. Pengarna återbetalas av vårt biljettkontor. Du får ett mejl som beskriver hur det går till och du behöver inte kontakta oss. Kontrollera gärna att den e-postadress som du angivet på ditt kundkonto är aktiv och att den går till ett mejlkonto som du regelbundet läser. Om du inte meddelat oss någon mejladress kommer vi att kontakta dig via brev, sms eller telefon.

Hur vet jag att pengarna har återbetalats? 

Om du har betalat med kort online eller över telefon så görs återbetalningen till samma kort som du använde vid köpet. I vissa fall syns återbetalningen i anslutning till det datum som du gjorde ditt köp, och inte på det datum som återbetalningen gjordes från oss. Du kan alltså behöva leta bland datum långt tillbaka i tiden för att hitta det återbetalade beloppet.

Jag har en biljett till en inställd konsert, men har inte fått någon information. Vad ska jag göra?

Alla kunder med biljetter till inställda konserter blir kontaktade. Vårt tips är att kontrollera e-posten en gång till; kika gärna även i skräpposten för säkerhets skull. Vi skickar information till den mejladress som du angav när du köpte din biljett. Om du använder flera olika e-postadresser, fundera då över vilken adress som du har registrerad hos oss. 

Hur vet jag om en konsert ställs in eller flyttas?

Vi meddelar på konsertsidan här på webben och kontaktar samtliga kunder, i första hand via e-post. Kontrollera gärna att den e-postadress som du angivet på ditt kundkonto är aktiv och att den går till ett mejlkonto som du regelbundet läser.

Vad händer om en konsert flyttas?

Din biljett gäller automatiskt till det nya datumet. Önskar du återbetalning behöver du själv kontakta biljettkontoret. 

Jag har ett presentkort som snart går ut och som jag inte har kunnat använda som planerat. Vad gäller?

Återkom till oss när situationen normaliserat sig och du hittat en konsert som du vill gå på. Vi kommer att förlänga gilighetstiden för presentkort med sista giltighetsdatum under säsongen 20/21.

Information om våra presentkort

Är biljettkontoret öppet?

Biljettkontoret har tills vidare stängt för personliga besök.

Vi kan hjälpa dig med alla dina biljettärenden via telefon. Du når oss på telefonnummer 08-50 66 77 88, måndag–fredag kl 11.00–16.00. 

Många ärenden kan även hanteras via e-post; mejla gärna din fråga till biljett@konserthuset.se

Hur får jag information om kommande biljettsläpp när ni börjar spela för publik igen?

Håll utkik i konsertkalendern här på webbplatsen för uppdateringar. Prenumerera gärna på våra nyhetsbrev för tips om livesändningar och information om senaste nytt.

Kommer det vara säkert att besöka Konserthuset?

Konserthuset erbjuder en trygg miljö för dig som besökare, där det finns goda möjligheter att hålla fysisk distans till andra sällskap både i foajéer och konsertsalar. Vi höll öppet för publik under juli–november 2020 och har utvecklat goda rutiner.

Läs om hur Konserthuset skapar en trygg miljö

***

Texten uppdaterades den 19 mars 2021.

Länk till Folkhälsomyndighetens hemsida (öppnas i nytt fönster)