Sök på konserthuset.se

Inställda konserter

Med anledning av coronaviruset: Samtliga konserter är inställda till och med den 30 juni.

Med anledning av den rådande situationen har Konserthuset Stockholm beslutat att ställa in samtliga publika evenemang fram till och med den 30 juni. Beslutet är baserat på Folkhälsomyndighetens rekommendationer kring hur vi tillsammans kan hjälpas åt för att minska smittspridningen i samhället.

Vi kommer under tiden att på olika sätt lyfta fram och utveckla vårt digitala utbud. Håll dig informerad om nyheter här på vår webbplats och via våra sociala medier.

Upptäck vår konsertfilmer på Konserhuset Play, helt utan kostnad

Köpta biljetter återlöses. Den omfattande hanteringen kan ta tid. Tack på förhand för förståelse och tålamod. 

Vi kontaktar dig på den mejladress som du angivit på ditt kundkonto i samband med din bokning. Pengarna återbetalas av vårt biljettkontor. Du får ett mejl som beskriver hur det går till och du behöver inte kontakta oss. Om du inte meddelat oss någon mejladress kommer vi att kontakta dig via brev, sms eller telefon. Vi kommer att försöka nå samtliga kunder så snart som möjligt, men vi börjar med de konserter som ligger närmast i tiden. 

Vanliga frågor och svar 

Denna sida uppdateras löpande med vanliga frågor och svar. Observera att såväl frågor som svar kan förändras över tid.

Får jag pengarna tillbaka om en konsert blir inställd?

Ja. Pengarna återbetalas av vårt biljettkontor. Du får ett mejl som beskriver hur det går till och du behöver inte kontakta oss. Kontrollera gärna att den e-postadress som du angivet på ditt kundkonto är aktiv och att den går till ett mejlkonto som du regelbundet läser. Om du inte meddelat oss någon mejladress kommer vi att kontakta dig via brev, sms eller telefon. 

Kommer återbetalning att ske innan konsertdatum?

Vi försöker göra återbetalningarna så fort vi kan, men kan inte garantera att du får pengarna innan konsertdatumet. Vi hanterar återbetalningar kronologiskt i konsertordning. Just nu kan det ta väldigt lång tid från det att vi har gjort återköpet tills pengarna finns tillgängliga på ditt konto. Vi beklagar detta, men det ligger utanför vår kontroll.

Hur vet jag att pengarna har återbetalats? 

Om du har betalat med kort online eller över telefon så görs återbetalningen till samma kort som du använde vid köpet. I vissa fall syns återbetalningen i anslutning till det datum som du gjorde ditt köp, och inte på det datum som återbetalningen gjordes från oss. Du kan alltså behöva leta bland datum långt tillbaka i tiden för att hitta det återbetalade beloppet. 

Jag har en biljett till en inställd, men har inte fått någon information. Vad ska jag göra?

Alla kunder med biljetter till inställda konserter har blivit kontaktade. Vårt tips till dig är att kontrollera din e-post en gång till; kika gärna även i skräpposten för säkerhets skull. Vi har skickat informationen till den mejladress som du angav när du köpte din biljett. Om du använder flera olika e-postadresser, fundera då över vilken adress som du har registrerad hos oss. Tack på förhand.

Vad gäller om en eller flera konserter i min konsertserie ställs in?

Du återbetalas den del av konsertseriebeloppet som avser den inställda konserten eller konserterna. Du får ett mejl eller ett brev med möjlighet att meddela oss bankkonto för återbetalningen. Vi ber om ditt tålamod, då det handlar om väldigt många kunder och hanteringen kring detta kan ta lite tid. Utbetalningen kan i vissa fall dröja till slutet av säsongen. 

Har biljettkontoret öppet som vanligt?

Biljettkontoret har tillsvidare stängt för personliga besök, men vi tar emot telefonsamtal måndag–fredag kl 11.00–16.00 på telefon 08-50 66 77 88. Många ärenden kan också hanteras via e-post; mejla gärna din fråga till biljett@konserthuset.se. Vi ber om förståelse för att många vill nå oss just nu, och att vi därför har längre svarstider än normalt. Tack för ditt tålamod.  

Hur vet jag om en konsert ställs in?

Vi meddelar på konsertsidan här på webben och kontaktar samtliga kunder, i första hand via e-post. Kontrollera gärna att den e-postadress som du angivet på ditt kundkonto är aktiv och att den går till ett mejlkonto som du regelbundet läser.

Jag har ett klippkort för säsongen 19/20 med flera oanvända ”klipp” på grund av Coronasituationen. Vad gäller?

Vi kommer att låta alla klippkort för säsongen 19/20 att gälla även under hela säsongen 20/21. Du har alltså chans att använda alla ”klippen” nästa säsong. Information om våra klippkort

Jag har ett presentkort hos er som snart går ut, och jag tyvärr inte har kunnat använda som planerat nu i vår. Vad gäller?

Återkom till oss när situationen normaliserat sig och du hittat en konsert som du vill gå på. Vi kommer att vara mycket flexibla när det gäller presentkort med sista giltighetsdatum under våren och sommaren 2020. Information om våra presentkort

Vad gäller om jag själv avbokar?

Till konserter som genomförs gäller våra ordinarie köpvillkor, vilket bland annat innebär att köpta biljetter inte återbetalas.

Se vidare Konserthusets köpvillkor

Texten uppdaterades den 5 juni 2020 kl 09.00.

Se vidare Folkhälsomyndighetens hemsida