Sök på konserthuset.se

Inställda konserter

Med anledning av coronaviruset: Samtliga konserter är inställda till och med den 30 april.

Med anledning av den rådande situationen har Konserthuset Stockholm beslutat att ställa in samtliga publika evenemang fram till och med den 30 april. Beslutet är baserat på Folkhälsomyndighetens rekommendationer kring hur vi tillsammans kan hjälpas åt för att minska smittspridningen i samhället.

Vi kommer under tiden att på olika sätt lyfta fram och utveckla vårt digitala utbud. Håll dig informerad om nyheter här på vår webbplats och via våra sociala medier.

Upptäck vår konsertfilmer på Konserhuset Play, helt utan kostnad

Inställda konserter

Även vissa evenemang efter den 30 april är inställda. För närvarande gäller det nedanstående konserter:

8 maj Ny fredag – Norrbotten Neo
9 maj Rickard Söderberg — Vier Letzte Lieder


Köpta biljetter kommer att återlösas. Den omfattande hanteringen kan ta tid. Tack på förhand för förståelse och tålamod. 

Vi kontaktar dig på den mejladress som du angivit på ditt kundkonto i samband med din bokning. Pengarna återbetalas av vårt biljettkontor. Du får ett mejl som beskriver hur det går till och du behöver inte kontakta oss. Om du inte meddelat oss någon mejladress kommer vi att kontakta dig via brev, sms eller telefon. Vi kommer att försöka nå samtliga kunder så snart som möjligt, men vi börjar med de konserter som ligger närmast i tiden. 

Vanliga frågor och svar 

Denna sida uppdateras löpande med vanliga frågor och svar. Observera att såväl frågor som svar kan förändras över tid.

Får jag pengarna tillbaka om en konsert blir inställd?

Ja. Pengarna återbetalas av vårt biljettkontor. Du får ett mejl som beskriver hur det går till och du behöver inte kontakta oss. Kontrollera gärna att den e-postadress som du angivet på ditt kundkonto är aktiv och att den går till ett mejlkonto som du regelbundet läser. Om du inte meddelat oss någon mejladress kommer vi att kontakta dig via brev, sms eller telefon. 

Kommer återbetalning att ske innan konsertdatum?

Vi försöker göra återbetalningarna så fort vi kan, men kan inte garantera att du får pengarna innan konsertdatumet. Vi hanterar återbetalningar kronologiskt i konsertordning. I vissa fall kan det ta upp till fem bankdagar innan pengarna finns tillgängliga på ditt konto från det vi har gjort återköpet.

Hur vet jag att pengarna har återbetalats? 

Om du har betalat med kort online eller över telefon så görs återbetalningen till samma kort som du använde vid köpet. I vissa fall syns återbetalningen i anslutning till det datum som du gjorde ditt köp, och inte på det datum som återbetalningen gjordes från oss. Du kan alltså behöva leta bland datum långt tillbaka i tiden för att hitta det återbetalade beloppet. 

Jag har en biljett till en inställd konsert i april, men har inte fått någon information. Vad ska jag göra?

Alla kunder med biljetter till inställda konserter under mars och april har blivit kontaktade. Vårt tips till dig är att kontrollera din e-post en gång till; kika gärna även i skräpposten för säkerhets skull. Vi har skickat informationen till den mejladress som du angav när du köpte din biljett. Om du använder flera olika e-postadresser, fundera då över vilken adress som du har registrerad hos oss. Tack på förhand.

Vad gäller om en eller flera konserter i min konsertserie ställs in?

Du återbetalas den del av konsertseriebeloppet som avser den inställda konserten eller konserterna. Du får ett mejl eller ett brev med möjlighet att meddela oss bankkonto för återbetalningen. Vi ber om ditt tålamod, då det handlar om väldigt många kunder och hanteringen kring detta kan ta lite tid. Med tanke på den osäkra situationen kommer kompensationen att utbetalas först när vi vet hur många konserter i respektive serie som ställs in. Utbetalningen kan därför i vissa fall dröja till slutet av säsongen. 

Har biljettkontoret öppet som vanligt?

Biljettkontoret har för närvarande öppet för besök måndag–fredag kl 11.00–14.00. Telefonbokningen är öppen måndag–fredag kl 11.00–16.00. Lördagar och söndagar stängt. De flesta ärenden kan vi hjälpa till med över e-post eller telefon. Du når oss på biljett@konserthuset.se eller 08-50 66 77 88. Vi ber om förståelse för att många vill nå oss just nu, och att vi därför har längre svarstider än normalt. Tack för ditt tålamod.  

Hur vet jag om en konsert ställs in?

Vi meddelar på konsertsidan här på webben och kontaktar samtliga kunder, i första hand via e-post. Vi kontaktar kunderna kronologiskt i konsertordning, så snart vi har beslut om en inställd konsert. Kontrollera gärna att den e-postadress som du angivet på ditt kundkonto är aktiv och att den går till ett mejlkonto som du regelbundet läser.

Kommer den inställda konserten ges vid ett annat tillfälle?

Vi kan tyvärr inte svara på detta i dagsläget.

Jag har biljetter till en konsert i maj. När bestämmer ni om den kommer att äga rum eller inte?

Vi vet i dagsläget inte hur länge restriktionerna kommer att påverka verksamheten. Vi återkommer med mer information så snart vi har möjlighet. Håll utkik här på webben och i din mejlkorg.

Vad gäller om jag själv avbokar?

Till konserter som i dagsläget planeras att genomföras gäller våra ordinarie köpvillkor, vilket bland annat innebär att köpta biljetter inte återbetalas.

Se vidare Konserthusets köpvillkor

Texten uppdaterades den 31 mars 2020 kl 15.30.

Se vidare Folkhälsomyndighetens hemsida