Sök på konserthuset.se

Information med anledning av coronapandemin

Här hittar du vanliga frågor och svar samt uppdaterad information om Konserthusets verksamhet.

Välkommen till konserthösten 2021!

Vi säljer biljetter till hela höstens program och gläds över beskedet att vi från och med den 29 september kan spela för fulla hus igen!

Du hittar programmet och bokar dina biljetter via vår konsertkalender.

Varmt välkommen!

***

Konserterna fram till och med den 28 september säljs enligt nuvarande regelverk: I Stora salen tar vi emot en publik på max 300 personer. Vårt biljettsystem säkrar att du och ditt sällskap (max åtta personer) får en distans på minst en meter till övrig publik. I Grünewaldsalen innebär reglerna om distans att vi kan ta emot max 120 personer vid numrerade konserter (onumrerade barnkonserter har en maxgräns på 50 personer).

Våra konsertserier

Vi säljer fortfarande våra populära konsertserier. Med en konsertserie får du en hel säsongs upplevelser till 25 procent rabatt jämfört med lösbiljettpriset. Allt i en enda bokning. Välj mellan olika musikgenrer, veckodagar, klockslag och omfattning.

Konsertserierna startar i oktober månad eller senare. 

Läs om alla våra konsertserier och boka här

Beställ ditt eget exemplar av konsertseriefoldern här

Konserthuset Play

I Konserthuset har musiken inte tystnat. Vi har fortsatt att spela och livesända våra konserter och känt stor tacksamhet över att så många följt oss via sina skärmar och att vi kunnat bidra med något viktigt och positivt i en svår tid. 

Du kan fortsatt uppleva de allra flesta av våra konserter – och många andra musikfilmer – på vår egen streamingtjänst Konserthuset Play. Allt är gratis och utan login.

Vanliga frågor och svar 

Denna sida uppdateras löpande med vanliga frågor och svar. Observera att såväl frågor som svar kan förändras över tid.

Hur får jag information om kommande biljettsläpp?

Håll utkik i konsertkalendern här på webbplatsen för uppdateringar. Prenumerera gärna på våra nyhetsbrev för tips om biljettsläpp, livesändningar och senaste nytt.

Är biljettkontoret öppet?

Ja, vi har öppet för personliga besök måndag–fredag kl 12–16. Konsertkvällar håller vi öppet en timme före konsertstart.

Vi kan sälja biljetter och hantera samtliga biljettärenden via telefon, så ring oss gärna! Du når oss på 08-50 66 77 88, måndag–fredag kl 11–16. Du kan även mejla din fråga till biljett@konserthuset.se

Håll utkik här på webbplatsen för uppdaterad information kring öppettider.

Är det säkert att besöka Konserthuset?

Konserthuset erbjuder en trygg miljö för dig som besökare, där det finns goda möjligheter att hålla fysisk distans till andra sällskap både i foajéer och konsertsalar. 

Läs om hur Konserthuset skapar en trygg miljö

Får jag pengarna tillbaka om en konsert blir inställd?

Ja. Pengarna återbetalas av vårt biljettkontor. Du får ett mejl som beskriver hur det går till och du behöver inte kontakta oss. Kontrollera gärna att den e-postadress som du angivet på ditt kundkonto är aktiv och att den går till ett mejlkonto som du regelbundet läser. Om du inte meddelat oss någon mejladress kommer vi att kontakta dig via brev, sms eller telefon.

Hur vet jag att pengarna har återbetalats? 

Om du har betalat med kort online eller över telefon så görs återbetalningen till samma kort som du använde vid köpet. I vissa fall syns återbetalningen i anslutning till det datum som du gjorde ditt köp, och inte på det datum som återbetalningen gjordes från oss. Du kan alltså behöva leta bland datum långt tillbaka i tiden för att hitta det återbetalade beloppet.

Jag har en biljett till en inställd konsert, men har inte fått någon information. Vad ska jag göra?

Alla kunder med biljetter till inställda konserter blir kontaktade. Vårt tips är att kontrollera e-posten en gång till; kika gärna även i skräpposten för säkerhets skull. Vi skickar information till den mejladress som du angav när du köpte din biljett. Om du använder flera olika e-postadresser, fundera då över vilken adress som du har registrerad hos oss. 

Hur vet jag om en konsert ställs in eller flyttas?

Vi meddelar på konsertsidan här på webben och kontaktar samtliga kunder, i första hand via e-post. Kontrollera gärna att den e-postadress som du angivet på ditt kundkonto är aktiv och att den går till ett mejlkonto som du regelbundet läser.

Vad händer om en konsert flyttas?

Din biljett gäller automatiskt till det nya datumet. Önskar du återbetalning behöver du själv kontakta biljettkontoret. 

Jag har ett presentkort som snart går ut och som jag inte har kunnat använda som planerat. Vad gäller?

Återkom till oss när situationen normaliserat sig och du hittat en konsert som du vill gå på. Vi kommer att förlänga gilighetstiden för presentkort med sista giltighetsdatum under säsongen 20/21.

Information om våra presentkort

***

Texten uppdaterades den 7 september 2021.

Länk till Folkhälsomyndighetens hemsida (öppnas i nytt fönster)

Läs mer om Svensk Scenkonsts arbete för säkra arrangemang