Sök på konserthuset.se

Webbansvarig / Webbanalytiker

Vill du arbeta på en nyckelposition i en föränderlig webbmiljö, på en av Sveriges mest inspirerande kulturinstitutioner? Trivs du med stort ansvar i en tydlig teammiljö där du får agera spindeln i nätet?

Vi söker nu dig som har erfarenheten och intresset av att ansvara för de digitala plattformar och tjänster som presenterar Konserthusets utbud. I din roll ansvarar du framför allt för att webbplatsen konserthuset.se fungerar på ett optimalt sätt och når ut till bredast möjliga målgrupp. Som webbansvarig driver du ett ständigt utvecklingsarbete av webbplatsen utifrån analys av såväl datastatistik som användartester.

Du kommer vara huvudkontakt mot alla tekniska partners involverade i webbdriften såsom extern webbyrå, IT-stöd, streamingleverantörer med flera. Du kommer att leda organisationens webbråd där både generella och strategiska frågeställningar kring webbplatsen behandlas, och ta med dig och genomföra det som beslutas där.

Tjänsten omfattar till stor del arbete med sökmotoroptimering för att stärka både försäljnings- och varumärkesarbetet. I denna roll agerar du också som en av flera redaktör i Episerver; framför allt med kortare mer allmänt hållna texter, puffar, strukturer, länkningar mm.

Du kommer att dela dina insikter från webbanalysen med kollegorna i marknadsteamet och därmed inspirera och stötta arbetet i övriga digitala kommunikationskanaler. Du blir en viktig spelare på i marknadsavdelningen, där snabba insatser parallellt med pågående utvecklingsarbete är en del av vardagen.

För att vara framgångsrik i denna roll så tror vi att du:

  • Tidigare haft en roll som webbansvarig eller motsvarande samt att du har ett brinnande intresse för och en gedigen erfarenhet av webbarbete.
  • Har mycket goda kunskaper inom SEO. Du älskar att ha en fullt optimerad hemsida!
  • Har mycket goda kunskaper inom Google Analytics och andra analysverktyg. Du tycker det är roligt att ha en stödjande analysroll.
  • Har god kunskap om och erfarenhet av arbete med tillgänglighet i digitala gränssnitt. Vi lägger stor vikt vid att vår webbplats ska kunna användas av alla besökare.
  • Gärna tidigare har arbetat med någon typ av e-handel, eller hur man driver trafik till en sådan.
  • Tycker om att arbeta i team och blir inspirerad av att samverka med många olika människor under en arbetsdag.
  • Är prestigelös. Slitet uttryck kanske men här måste man verkligen kunna arbeta med många typer av arbetsuppgifter, högt som lågt.
  • Är nyfiken på en arbetsplats där musiken och kreativiteten står i centrum.
  • Är en god skribent och behärskar både svenska och engelska flytande. Det är en stor fördel om du har tidigare erfarenhet av att skriva redaktionell text. Vår webbplats är tvåspråkig på svenska och engelska.

Känner du att det här är du?

Kul! Då tycker vi att du omedelbart ska skicka in din ansökan till vår rekryteringspartner Gustaf Ericson på HCM Partner AB. Honom når du enklast via denna länk (öppnas i nytt fönster) alternativt e-post gustaf@hcmpartner.se eller telefon 072-1574989. Gustaf besitter även mer detaljerat innehåll om tjänsten och kan besvara de frågor du kan tänkas ha.

Urval och tillsättning kan komma att ske löpande varpå att vi uppmanar dig att inte dröja med din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Då vi redan gjort vårt val kring rekryteringspartner och annonseringskanal så undanber vi oss vänligen men bestämt samtal eller kontakt från rekryterings- eller annonsbolag.

***

Konserthuset Stockholm är hemmet för en av Europas främsta symfoniorkestrar, Kungliga Filharmonikerna, och ägs av Stockholms Konserthusstiftelse. Visionen är att Konserthuset Stockholm ska vara ett av Europas mest nyskapande och tillgängliga konserthus. Utbudet ska präglas av högsta internationella kvalitet. Kungliga Filharmonikerna ska vara en av musikvärldens mest omtalade och respekterade orkestrar, ständigt uppmärksammad för sin höga kvalitet och musikaliska nyfikenhet.

Varje vecka under konsertsäsongen gästas Konserthuset Stockholm av det internationella musiklivets främsta artister i olika genrer. Här presenteras orkestermusik med Kungliga Filharmonikerna, familjekonserter, kammarmusik, jazz och världsmusik. Varje säsong ger vi uppemot 200 konserter i egen regi samt ett 40-tal konserter anordnade av externa arrangörer.

I vår har den publika verksamheten i Konserthuset varit inställd på grund av coronapandemin, i stället har satsningen på det digitala utbudet, som är gratis för alla, utökats avsevärt. Den väletablerade streamingtjänsten Konserthuset Play utgör en grundbult i detta utbud. Under våren började vi även med livestreaming, och hann under två månader sända över 20 konserter. Detta är ett område vi ser fram emot att utveckla än mer i framtiden.